28 mars 2011

Andas ut

Idag efter att jag hade lämnat Leo så ringde jag Majas kurator på väg hem och förklarade hur Maja har varit den senaste tiden, hennes sömnproblem, att hon inte äter ordentligt och att hon har börjat att ta småsaker ifrån sexårs, som osten. Han skulle prata med henne i morgon eftersom att hon är ledig idag.

När jag kom hem så satte jag mig i soffan med Maja och berätta om vad narkotika är (i förenklad version så att en sexåring förstår) och vad det var hennes pappa hade gjort och varför. Sen svarade jag på lite frågor hon hade, men upptäckte snabbt att jag inte hade svar på alla. Så vi ringde hennes pappa så att han fick svara på de frågor jag inte kunde svara på.

Just nu har jag en väldigt rödgråten, men lättad Maja här hemma. Hon busar och skojar, vilket hon inte har gjort på länge, så jag känner att det var rätt beslut att berätta, och rätt sätt att berätta det på.

Nu ska jag ta itu med hemmet så att det är klart när vi ska åka till frisören och klippa fröken. Före och efter-bilder kommer.

Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

Sara - Ensamstående mamma sa...

Tycker absolut det var rätt beslut av dig att berätta för Maja om hennes pappa, även om det inte är ett lätt ämne. Men barn förstår mer än vad man tror.. Bra gjort av dig :)

Sv: Ja, det är första gången jag provar på matlista nu och jag känner att det ska bli så otroligt skönt att slippa hålla på och fundera varje dag på vad man ska käka för middag. Nu är allt som klart och jag har allt hemma :)

Heidi sa...

Gud va skönt att det gick såpass bra att berätta! Hoppas hon blir sig själv snart även fast det säkert är svårt i hennes sits. Du är en bra mamma! Kram /H

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...