28 mars 2011

Det går inte alltid enligt planerna

Idag skulle vi enligt matsedeln (som jag blivit urusel på att lägga upp, jag vet) ha ätit potatismos, fläsk och lök. Och eftersom att vi äter runt halv sex här hemma så tänkte jag att då är det ju lagom att börja steka fläsket och löken runt klockan fem.

Så jag sitter och surfar runt lite i godan ro och kastar ett öga på klockan lite då och då. Klockan fem går jag ut i köket för att börja stekningen. Och inser att jag helt glömt på att sätta på potatisen. Inser att maten lär inte vara klar före klockan sex och det funkar inte riktigt eftersom att jag efter maten ska diska och få i ordning köket och klockan halv sju ska ungarna duscha och Leo sitter gärna och äter i 45 minuter. Det är alltså en omöjlig ekvation.

Så rota runt lite i frysen och hitta lite färdigstekta skivor med falukorv, in med dem i mikron och koka fullkornspasta till så var maten klar till halv sex. Så det får bli potatismos, fläsk och lök i morgon istället.

Nu har jag nattat ungarna och tagit mig en dusch och hoppat i myskläder. Jag har planerat att tillbringa resten av kvällen med serier varvat med att gå in och skälla på trollen för att de aldrig slutar att hålla låda och lägga sig och sova.

Så förvirrad att det nästan borde vara olagligt

Follow Liliths liv och leverne

5 kommentarer:

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Tack för kommentaren hos mig. Förstår att din son tar på sig de coola Geggamoja skorna direkt, de är supersnygga. Melvin får inte ha sina ute än, är fortfarande lite slaskig här.

Fia sa...

Kommer bli jätte skönt att slippa ha en massa leksaker i deras sovrum.Nu tjatar Neo om att han också vill ha ett lekrum haha.Ja sa att han kan få det om han delar rum med sina systrar...då var det inte lika intressant längre ;)

Ch sa...

utan motgångar skulle man inte uppskatta framgången lika mycket:=) ha en supernice kväll***

Annika - trebarnsmorsan med fyra barn sa...

Tack för din kommentar!
Så du har 36 tänder då? Jag har 32 och tycker det är fullt tillräckligt, men nog hade det fått plats nån till kanske :) Det verkar vara vanligt att ha fler/färre tänder dock, myyycket vanligare än jag först trodde =)

Har röstat på Leo i "Sveriges charmigaste barn" givetvis, jättefin bild!

Monica Andersson sa...

Men du ser ändå glad ut. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...