30 mars 2011

En smärre hjärtattack

Idag gjorde jag som alltid och gick och lade mig för att vila middag efter lunch. Somnade rätt omgående och vaknade och tittade på klockan. Hon var 14:40 och jag tyckte att det var konstigt att jag inte hört när Maja kommit hem.

Går upp och inser att det är för att Maja inte kommit hem. Men hon kan ju ha suttit kvar extra länge vid mellis. Jag går ut och tar en cigg och efter det ställer jag mig för att lägga thékakorna jag bakade idag i påsar och in i frysen. Då är klockan kvart i tre och Maja har fortfarande inte kommit och jag vet att så länge sitter hon aldrig vid mellis. Går ut på balkongen för att se om jag kan se henne men nej.

Ska precis ta och ringa sexårs och fråga om hon kanske har stannat kvar på skolgården när Micke ringer. Då är Maja utanför deras altan och busar med Frida och Micke frågar om hon får komma in och leka en stund och självklart fick hon det. Men sekundrarna mellan att jag insåg att klockan är allt för mycket, och till Micke ringde var nära att ge mig panik. Älskade skitunge som inte går direkt hem.



Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...