15 mars 2011

Lathet, bullbak och energi

Igår struntade jag totalt i bloggen. Hade natten från helvetet till igår med två troll som körde tag team hela natten och väckte mig och som slutresultat fick Leo feber. Han får det av sömnbrist.

Så han fick vara ledig och följa med mig och grannarna till ICA Maxi så jag kunde veckohandla. Leo fick sitta i kundvagnen och tyckte att det var superkul. Tänk om man kunde vara så lättroad. Sen gick vi ner och fikade med grannarna och jag fick låna Jannas hushållsassistent tills idag inför bullbaket. Och gud vad jag blev kär i den idag när jag gjorde bulldegen. Jag måste skaffa mig en sån helt klart.

Resten av dagen så blev det inte mycket gjort, jag låg i soffan med en bok ett bra tag medan Leo låg i andra soffan och vilade. Mer än så hände inte den dagen.

Idag är det däremot helt tvärt om. Jag har massor med energi och är redan inne på andra maskinen med tvätt och har satt bulldegen. Har letat upp ett recept på småfrallor som jag ska göra antingen idag eller i morgon för frysen börjar att eka tomt på bröd.

Nu medan degen står och jäser så ska jag ta itu med lägenheten och få lite ordning med tanke på hur lite jag gjorde igår. Leo är hemma idag också eftersom att han hade feber igår morse. Men han är pigg och glad idag utan feber så imorgon så blir det dagis för honom.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...