21 april 2011

Förrvirring

Ja det är precis vad hela dagen har bestått av eftersom jag vaknade när jag gjorde. Det var frukost när det egentligen var dags för lunch och så blev det lunch/middag när det egentligen var dags för mellis och så har det fortsatt. När jag tyckte att klockan var runt fyra så var hon redan sju och dags för trollen att äta kvällsmat.

Medan de åt så gick jag och handlade godis till påskäggen. Kan inte gärna ha med dem då. Hur förklarar jag vad jag ska göra med ett kilo godis när det enligt dem är påskharen som kommer med påskägg?

Efter att jag hade kommit hem ifrån affären så undrade Rsmus om det var ok att han åkte iväg och träffade en kompis. Jag slängde ett öga på klockan och tänkte precis säga åt honom att det kunde han ju glömma, hon var ju snart åtta. Sen stannade jag upp och tänkte efter och kom fram till att han faktiskt fyller 14 i vinter. Jag glömmer det så lätt. För mig är han fortfrande min lilla kille och små killar är inte ute sent. Jag måste inse att han faktiskt inte är så liten längre.

Nu ska jag tillbringa kvällen med att bygga på min bilring med kondisbitar som råkade följa med hem ifrån affären och titta på serier.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...