25 april 2011

När man får oväntat besök

I eftermiddags satt jag med en mugg kaffe framför datorn och letade recept när porttelefonen ringde. Det var mamsen som hade vägarna förbi när hon var ute och promenerade.

Jag älskar att få spontanbesök. Det är mycket roligare än när man ska planera en vecka i förväg. Så alla ni som läser här och som känner mig, var lite mer spontana och kom förbi ibland. Jag är ju en tant så jag är alltid hemma.

Nu har jag precis stoppat trollen i säng efter att ha duschat Maja och borstat deras tänder. Strax ska jag också ta en dusch och krypa i pyjamasen. Sen blir det serier fram tills det är dags för sängen. I morgon är det äntligen vardag med sexårs och dagis. Efter att ha haft trollen hemma är det värt att gå upp klockan sex bara för att få lite lugn och ro under dagen.

3 kommentarer:

Pennylane sa...

Ja jag äslkar också spontana besök :) De blir oftast trevligast ha ha

Hoppas ni haft det bra, nu är man hemma igen och måste kika in vad mina bloggvänner haft för sig under påsk :)

Så får se om du lagt upp några påskinlägg nu :D

Sofie sa...

Spontanbesök är de bästa då vet man ju att de faktiskt gillar en :) ha d gott i solen

carola sa...

Då får jag panik:) och blir sur till en början.
Jag måste ha kontroll och mina planer får inte ruckas.

Så skönt med en sån mamma, min mamma frågar aldrig något. Allt handlar om henne, frågar inte om barn barnen ens.

Stor kram och sussa sött

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...