24 april 2011

Solsken, ändrade planer och Hello Kitty

Vaknade till strålande solsken idag också, härligt. Ändrade genast planerna för dagen. Jag har ju tvättstugan mellan 14-18 för att tvätta badlakan, men ska boka om till tisdag. Då är trollen på sexårs och dagis så då kan jag passa på att tvätta då istället.

Däremot har jag två maskiner jag måste hinna med här uppe idag innan vi beger oss ut i lekparken idag. Men det är ju alltid så lockande att skjuta på såna tråkigheter när solen strålar ute. Dammsugaren ska också få ut och rastas en omgång, köksgolvet ser ut som om det inte blivit dammsuget på ett år.

På ett sätt är det skönt när vardagen kommer igen. Då kan jag gå hemma och fixa och dona om dagarna utan att stressa för att hinna ut till lekparken. För jag blir galen när det är stökigt hemma. Så på tisdag så får jag det bästa av två världar igen, städa på dagen, och lekparken på eftermiddagen när Leo slutat dagis.

Nu ska jag försöka att se till att vi kommer ur pyjamasarna hela familjen. Och kanske leta efter mina hårspännen så att jag slipper gå runt med Majas med Hello Kitty på hela tiden.

Hoppas att ni har en härlig dag i solen.

Möttes av en prinsessa när jag vaknade, som de flesta mornar

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...