08 augusti 2011

Det var den dagen det

Vilken härlig dag vi har haft, alla tre.

När Maja kom hem tog vi upp våran egentidstradition med att läsa Bröderna Lejonhjärta. Vad jag har saknat att krypa upp i soffan med henne och försvinna in i Astrid Lindgrens underbara värld.

När vi hade läst klart försvann hon ut i lekparken och jag gjorde mest ingenting tills det var dags att gå och hämta Leo.

Och det var en väldigt glad kille vi mötte på dagis. Han hade så mycket att berätta om den nya avdelningen. Han har ju fått byta till avdelningen för femåringar. Och oj så stolt han var, för där går ju de stora barnen. Det är ju sista avdelningen innan han flyttar över till skolan nästa höst.

Eftermiddagen flöt på utan tjafs. Jag tror att de mest var för trötta för att tjafsa. Båda halvlåg i soffan mest hela tiden utan att säga ett ord.

Nu har de krupit ner i sina sängar och jag ska fördriva tiden med serier tills det är dags för mig också att gå och lägga mig. Vad jag älskar vardagar.
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

carola sa...

Vet du, jag ska tillbringa min helg i Eskilstuna med massa bullterriers:)
Det är specialen där då.

Jag åker utan make och barn, ska umgås med vänner jag inte träffat på flera år.
kramisar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...