07 augusti 2011

Sista dagen innan allvaret

Vaknade upp till regn. Söndag och regn innebär att man kan gå osminkad i myskläder hela dagen och inte gå ut. Tyvärr så vill ju inte trollen heller gå ut när det spöregnar så jag gissar på att de kommer att bli uttråkad om någon timma.

Idag är sista dagen av semestern, i morgon börjar vardagen igen. Så idag är det sängen för trollen när Nickelodeon slutar klockan sju ikväll, och tidigt i säng för mig. Alarmet ringer klockan sex. Men det stör mig inte, jag får min vardag tillbaka.

Semestern har varit underbar, men nu börjar vi alla längta efter vardag och rutiner igen. Fem veckor räcker för oss.

Nu ska jag bara komma på hur man ska fördriva tiden idag. Kanske städa toaletten, det låter passande till sånt här väder.

Tjockkatten har hittat rätta sättet att tillbringa en regnig söndag på


Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

Lena sa...

Visst är det skönt med både och; semester och vardag alltså. Och lyxigt att kunna först längta efter semester och sedan längta efter rutiner. Då är det gott!//Lena

emma- photo and a little bit of hope sa...

fin blogg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...