05 september 2011

Det slår aldrig fel

Varje gång jag lägger mig för att vila så ringer mobilen precis när jag ska till att somna. Varje gång! Jag går upp klockan sex på morgonen och går och lägger mig nån gång mellan nio och tio och ändå lyckas folk ringa just precis då. Och är det någon som ringer som har med deras jobb att göra, så lyckas de också pricka in just precis när jag ska till att somna, vilket är ett utrymme på kanske tio minuter. De jobbar tio timmar, och så drar man bort lunch och raster och ändå så lyckas de ringa just då.

Och sätta den på ljudlös går inte, för det kan ju ha hänt något av trollen nånting och då måste det gå att få tag på mig. Nästa person som ringer precis när jag ska somna kommer det att bli synd om. Jag tar inget ansvar för vad jag säger och gör då.

Trött och sur!


1 kommentar:

Linda aka Javamorsan sa...

Känner igen det där. Det är samma som att ingen ringer alls när man är pratsugen. När man vill vara ifred ringer verkligen alla på en gång känns det som!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...