04 september 2011

Hinner inte riktigt med

Det är lite mycket nu. Det är möten hit och dit. Utvecklingssamtal med Maja, tandläkare med Leo, infosamtal om DBT, hempedagogen och tusen andra saker. Och förutom det så är det ju allt det vardagliga som man ska hinna med. Just nu är det lite för mycket för att jag ens ska hinna planera in att andas.

Och då går jag i baklås. Allting tar tusen gånger längre tid att få gjort vilket gör att jag blir ännu mera stressad och så tar allt längre tid. Ja, ni förstår ju.

Tid för återhämtning som är å så viktig för mig hinns inte med. Jag är trött bara någon timma efter att jag gått upp, på grund av den konstanta stressen som hela tiden finns i bakgrunden. Jag skulle kunna döda för egentid.

Ett dygn där det inte finns några måsten. Utan att hela tiden behöva lyssna på barn som tjafsar, inte behöva avbryta bråk.Där jag kan ligga i sängen en hel dag och titta på film, beställa hemkörd pizza som även den äts i sängen. Där det enda som existerar är vila, lugn och återhämtning.

Ja, drömma kan man ju alltid.

Så otroligt trött


4 kommentarer:

Liberty Fizz sa...

Samma har! Nar jag har en milljon saker att gora blir latt ingenting gjort! Jag skriver listor, och forsoker fa min sambo att peppa mig - men helst - skulle jag bara vilja krypa ner i sangen.... kram!

Linda aka Javamorsan sa...

Ja vem drömmer inte om en stund med lugn och ro. Men det kommer i framtiden brukar jag säga.

Celine - Tävling pågår hos mig =) sa...

Usch, det där låter ju galet tufft. *kram* Har du ingen som kan se till barnen en stund i varje fall så du kan få möjlighet att hinna med dig själv lite?

Jessica sa...

Förstår hur du känner.. Det där som måste göras som ligger i bakhuvudet och trycker drar verkligen ur en all energi..

Jag ska precis börja med DBT-behandling (har fått diagnosen borderline bla.) och ser verkligen fram emot det där med mindfullness...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...