04 september 2011

Tackar för sovmorgonen

Jag var väldigt förvånad när jag vaknade i morse. Dels fick jag sova en hel natt utan att bli väckt, och sen fick jag vakna av mig självt. Trollen lekte glatt ihop och märkte inte ens att jag klev upp till en början.

Idag är det söndag, då ska man göra så lite som möjligt. Själv ska jag gå omkring i myskläder och utan smink och småpyssla hemma. Solen skiner och trollen har tjatat i en evighet om att gå ut till lekparken. Jag förklarade att först måste de äta frukost och få på sig kläder, så nu sitter de vid köksbordet och mumsar flingor.

Jag ska nog försöka att hinna med att tvätta lite idag. Tvättkorgarna börjar att bli fulla, och jag bäddade rent i fredags, så jag behöver tvätta en omgång sängkläder också. Sen ska det fixas veckomatsedel och inköpslistor.

Men innan nånting görs ska jag bli klar med morgonkaffet och ta en dusch.




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...