27 juni 2006

Gäsp

Vaknade kl 07:15 i morse. När jag gjorde det sist kan jag inte minnas, speciellt inte sen jag började med sömntabletterna. Gick upp och rökte, och kände hur det snurrade i huvudet av trötthet. Så jag gick och la mig igen. Kunde inte somna så jag la mig och läste, det brukar jag alltid somna av. Ligga under det varma täcket med en bra bok och höra regnet smattra mot rutan. Det funkade inte idag. Jag gick upp.

Så nu sitter jag här och väntar på att morgonkaffet ska bli klart. Det var rena turen att det blev något kaffe över huvudtaget. När kaffet skulle i kaffebryggaren så öppnade jag burken och stirrade ner och kunde för allt i världen inte komma på vart kaffemåttet tagit vägen. Tills jag såg att kaffepulvret var inte svart, utan vitt. Burken jag stod och tittade ner i var skruttans välling. Sambon och loppan har precis kommit hem efter att ha lämnat skruttan på dagis. Jag gäspar så att käkarna håller på att gå ur led och tänker att “sova middag med dottern idag blir nog toppenbra”.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...