12 juli 2006

Det går upp och det går ner

Igår var det en dag som bara gick ner. I dag går det bara upp. Har varit på ett strålande humör hela dagen. Bäddat, städat, pysslat och planerat inköp för nästa vecka. Blommor och krukor står högt upp på listan. Vi har en växt hemma. EN. Så efter telefonsamtal till kära mamma, och muta om att vi bjuder på grillat nästa vecka, så gick hon med på att köra mig till babycity och växthuset. Det ska inhandlas babysitter till loppan. En sån där lyxig sak med stoppning, lekbåge och hela köret. Sen ska det inhandlas massor med blommor, krukor jord osv. Jag har aldrig brytt mig om blommor och växter förut. Mest bara handlat för att folk gnällde över att jag inte ägde sånt. Sen efter en månad hade de vissnat och jag kastade dom. Folk gnällde, jag köpte nya osv osv. Men så idag så kände jag att jag ville fylla hela huset med blommor och växter. Finns bara en liten detalj jag inte gillar. Katterna älskar att käka på dem. Mamma sa att jag skulle köpa kattgräs åt dem att tugga på, så lät de bli blommorna. Jag köpte kattgräs. Katterna älskade det, som leksaker. Det låg gräs och jord i hela lägenheten, och de fortsatte att äta på mina växter.

Så alla ni som är kombinerade katt-och-blomägare. Hur gör ni för att få de små hemska odjuren/ ljuva små pälsbollarna att låta bli att äta upp era växter?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...