19 juli 2006

Gäsp

aha ja, tvätten är igång för fullt, disken avklarad, nu ska jag snart få krypa ner under täcket några timmar.

Dottern vaknade strax efter sex, och jag gick in till henne. Snacka om att hon var förvånad över att det var mamma som kom in, och inte pappa. Vi gick upp, satte på ny blöja och var allmänt morgonmysiga med varandra. Eftersom det snart var dags för mig att bege mig ner i tvättstugan igen var sambon tvungen att sparkas upp. Grymt, jag vet, men det måste göras. Men för att låta honom vakna på ett litet mysigare sätt, så fixade skruttan och jag frukost på sängen åt pappa. Två runda mackor, och en mugg med kaffe. Självklart i stora muggen med Homer på, något annat går det inte att dricka kaffe ur enligt sambon. In i sovrummet tyst tyst för att inte väcka loppan. Väcka pappa med puss och kaffe. Sen ut och fixa välling till dottern som tog mammas kudde och täcke och myste ner sig rejält i soffan i väntan på välling. Sambon upp, välling till skruttan. Igång med disneys De tre musketörerna på dvdn. Välling uppäten. Ramaskri när hon kom på att dockan minsann inte låg hos henne. Gå på dockjakt och passa på att samla ihop tutte och snuttefilt. Nergosad skrutta i soffan, nöjd med docka, tutte och snuttefilt.

Loppan vaknar och får frukost. Busar en stund på filten med sitt babygym efter flaskan. Pratar med den där roliga bebisen som han ser i spegeln. Sen trött. Somna i pappas famn.

Status i nuläget: En skrutta sovandes i soffan med mammas kudde och täcke. En loppa sovandes i insatsen i vardagsrummet under gosig babyfilt. En sambo halvslumrandes i soffan. Slutligen en trött mamma som ska ner i sin säng, med pappas kudde och täcke, en bra bok, när hon inte orkar läsa mer så en bra cd-bok att somna till.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...