20 juli 2006

Shopping

Det är vad jag har ägnat dagen åt. Tack vare snälla mamma som körde mig runt till alla ställen.

Första stopp blev apoteket. Inte så värst spännande, men nödvändigt dock. Hämtade ut min medicin så nu kanske det kan bli folk av mig också. Allt som allt skulle det ha gått på över 600 kr, men tack vare apotekskortet blev det strax under 200kr.

Nästa stopp blev bolaget. Det var roligare. Men det blev bara sex öl till grillningen ikväll. Chocken fick jag när jag kom till kassan och skulle betala. Jag får ju som bekant visa upp id även när jag köper cigg. Men idag behövde jag inte ens visa det på bolaget. Urk, vad gammal jag måste se ut. Mamma skrattade åt mig. Killen i kassan tröstade mig med att jag bara såg ut att vara 21. Det tror jag inte det minsta på.

Sen blev det en tur till babycity. Jag har upptäckt att det roligaste som finns, näst efter att köpa böcker, är att shoppa till ungarna, oavsett vad man köper. Jag måste vara babycitys bästa kund. Jag går alltid in det med tanken att bara köpa det jag har bestämt på förhand, men det blir alltid en massa annat också. Idag var tanken en babysitter till sonen, och nya påsar till den fiffiga blöjhinken vi köpte förra månaden. Och det blev det också, men även ett hjärta med sonens namn till vagnen, en ny flaskborste, bestick till skruttan och lite annat smått och gott.
Babysittern var dock ett riktigt fynd. Ett bra märke (fischer price) med lekbåge, sen är det känsliga fotplattor, så varje gång han sparkar med sina små fötter så sätter lekbågen igång att blinka och spela och ha sig, sen finns det även vibration. Kanonbra. Ett kanonpris var det också. Den kostade lika mycket som de vanliga utan stoppning, lekbåge och annat.

Sen bar det av till växthuset. Där blev det blommor, krukor, vattenkanna, jord och lite annat smått och gott. Så nu är jag trött och nöjd. Nu ska jag dricka kaffe, sen ska jag fixa sallad och annat till grillningen ikväll och se fram emot morgondagens konsert och böckerna som skickades från adlibris idag.

Vi hörs små gullungar.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...