15 juli 2006

Ibland

bland njuter jag av att ha ett hem med liv och rörelse. Idag var inte en sån dag. Från det jag gick upp har det varit full fart och hög ljudnivå och inte av den trevliga sorten. Skruttan har varit sur och grinig från det hon vaknade. Hon sov illa i natt pga mardrömmar och var skrittrött när hon vaknade men kunde somna om. Sambon har varit sur och grinig pga för lite sömn. Loppan har varit på rätt bra humör under dagen, men blev superkinkig framåt kvällen. Inte ens bärselen hjälpte, och den älskar han att hänga i. Han sover så gott så. I vanliga fall. Inte idag som sagt.

När det blev kväll vägrade skruttan att lägga sig trots att hon var hur trött som helst. Det var skrik och gap för hela slanten. Så jag tappade humöret, gormade och gapade som jag vet inte vad på allt och alla. Skruttan kröp upp i pappas famn och somnade på två minuter i rena förskräckelsen medans jag var nere i tvättstugan, vek tvätt och njöt av lugnet. Jag kom upp med ren tvätt, bäddade rent sängarna, la den sovande skruttan i sin säng, loppan i sin säng och alla blev nöjda och glada.

Vi måste se till att hinna gå ut och leka i morgon så vi slipper en sån här kväll igen. När vi har varit ute så somnar båda två så gott så. I morgon blir det alltså leka för hela slanten och strunta i tvätt och städning.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...