16 juli 2006

Morgonstund har guld i mun

Så sitter jag här igen en tidig morgon och har inte kunnat somna. De båda minsta vaknade för någon timma sen och ville ha välling. Sambon tog loppan, bytte på honom och gav honom en flaska. Nu sover de båda i fåtöljen.
Jag bytte på skruttan och gav henne välling. Varken hon eller jag sover. Hon tittar på film och jag sitter här. Det går nämligen inte att förklara för en tvååring att det fortfarande är natt fastän det är ljust ute. I hennes värld är det natt när det är mörkt och dag när det är ljust.

Jag låter sambon sova några timmar till. När jag blir trött så har han sovit några timmar och orkar ta över. Då är det min tur att sova några timmar innan det åter är dags att sätta igång igen.

Det är rätt mysigt ändå. Bara skruttan och jag uppe, har tittat på soluppgången tillsammans. Sitta här och surfa runt lite och ha henne bredvid mig, höra hennes röst och känna hennes varma kropp nära min. Det här borde alla få uppleva ibland. Då vore världen ett bättre ställe tror jag. För vem vill kriga när man har en varm barnkropp full av kärlek nära sig?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...