10 juli 2006

Krigszonen

Jag har nu tillbringat nästan en timma med att städa skruttans rum, och jag har än så länge inte ens hunnit så långt att jag kunnat dammsuga och tvätta golv. Däremot har det blivit några vändor ner till soprummet. Hur mycket skräp kan en tvååring samla på sig??? Gamla tomma ballonger vi köpte för evigheter sen, gem, papperslappar, trasiga leksaker, pinnar osv osv. För att inte tala om alla nallar som legat i en hög på golvet som nu har placerats på sängen. Hur f*n kan en tvååring hinna få så många nallar??? Det är nog för att hennes mamma har en svag punkt för dom, och tycker att dom lixom ser så ensamma och ledsna ut i leksaksaffärer och bara skriker efter att man ska köpa dem så att de kommer till ett kärleksfullt hem. Jag tror att hädanefter får bara sambon gå i leksaksaffärer. Han är så okänslig så han köper aldrig nallar, trots att de bönar och ber om att få komma med hem.

Nu en vända till ner till soprummet, efter det en cigg och skölja bort all svett och sen ska jag ge mig in i dotterns rum (nu mera omdöpt till Irak) så får vi se om jag klarar mig ur det här levande. Återkommer med uppdatering i såna fall.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...