19 juli 2006

Typisk

Murphy är en kille jag verkligen avskyr, han och hans fördömda lagar. I vanliga fall när jag är vaken hela natten så kommer jag aldrig på något kreativt att fördriva tiden med, utan lägger mig och läser och kan absolut inte somna alls, utan ger upp runt kl åtta på morgonen, går upp och somnar inte förens sent nästa kväll. Då tillbringar jag en hel morgon med att bara göra ingenting förutom att gäspa och önskar att jag kunde somna.

Nu däremot, då jag har bestämt mig för att ge mig ner i tvättstugan klockan sex och tvätta tio ton med sängkläder och handdukar (med två småttingar i huset och ett gäng katter går det åt mycket sånt här hemma), samt ta disk, städa badrum och toa mellan springen ner i tvättstugan. Då, slår lagen om alltings djävlighet till. Nu sitter jag här och är SKITTRÖTT!!! Men grejen är att jag kan absolut inte gå och lägga mig vid den här tiden. Det tar alltid minst 1 timma för mig att somna hur trött jag än är. Vilket innebär att jag inte kommer att somna förens samma tid nästa natt, och så är jag inne i en ond cirkel och kommer aldrig att komma tillrätta med mina sömnproblem. Så jag får vackert sitta här och lida, gäspa käken ur led och passa på att svära högt och ljudligt innan småttingarna vaknar och lär sig alla fula ord de inte ska kunna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...