18 juli 2006

Insomnia

Jaha, det här börjar bli mer än en dålig vana. Det är snarare praxis nu att jag är vaken hela nätterna, men ändå inte sover på dagarna. Hur länge kan man lida av sömnbrist utan att bli galen?? Svaret är att efter ca 3 dygn utan någon sömn alls så blir jag galen. På fullaste allvar. Det hände för 2 nätter sen. Var över hos en kompis på kvällen ett tag, för hon behövde prata av sig lite. När jag väl kom hem (minns inte ens hur) så var jag tydligen helt knäpp. Sambon blev så orolig att han flera gånger frågat om jag käkat piller eller något annat. Han hade aldrig sett mig så. Jag minns ingenting. Vet bara att jag vaknade upp nästa dag sent som fan på eftermiddagen med stora sår på armarna. Tydligen hade jag haft sån ångest så att han hade hittat mig ute på balkongen där jag satt och rev mig själv för att jag mådde så dåligt.

Försökte få tag på en läkare dagen efter, men de tyckte inte att det var så akut för mig så jag kunde lika gärna vänta tills i mitten av augusti och komma på den läkartid som redan är inbokad. Ja, självklart. Det är ju inte alls akut när man river sig själv blodig p.g.a ångest och sen inte kommer ihåg något dagen efter. Det gör ju alla, eller??

Ibland funderar jag på varför jag ens envisas med att gå dit överhuvudtaget med den inställningen de flesta där har. Det är bara för min underbara läkare som är den enda som tar mig på allvar och verkligen försöker ta reda på vad som är fel och vad som finns att göra åt saken.

Nu ska jag sätta mig och leta bloggar att läsa. Tvn är det inget intressant på, och kan inte koncentrera mig på att läsa.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...