23 augusti 2006

Att göra

Jag borde egentligen göra en massa saker idag, speciellt nu när barnen sover middag och det är lugn och ro hemma. Ingen tvååring som vill hjälpa till, och ingen bebis som vill bli underhållen.

Jag borde fixa i ordning i skåpet med alla tidningar, bebisböcker och liknande. Istället häller jag upp andra muggen kaffe.

Jag borde ta disken, nu när jag kan göra det i lugn och ro utan att behöva avbryta halvvägs. I stället läser jag lite bloggar.

Jag borde vika tvätt, vilket inte har blivit gjort på evigheter. Behöver någon kläder tar man det direkt från tvättställningen istället. Men i stället bläddrar jag i min fitnesstidning.

Jag borde köra igång en maskin tvätt, men i stället letar jag efter någon rolig bokklubb att gå med i.

Snälla någon, ge mig ett hembiträde i stället.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...