09 augusti 2006

Hysteri

Oj oj, igår var det en ilsken kväll måste jag erkänna. Jag gick med spänning och väntade på att barnen skulle lägga sig hela högen, så att jag kunde slita fram mitt broderi och köra igång. Tro det eller ej så somnade dem faktiskt väldigt tidigt för att vara mina trollungar. Jag slet fram mitt broderi och såg fram emot att lite fort sortera alla trådar. Det brukar inte vara några större problem. Som sagt, brukar inte.

Har ni någonsin hört talat om Kamelbrun? Inte jag heller. Den fanns tillsammans med 5 andra bruna nyanser, hur vet man vilken som är vilken? Eller vad sägs om Mullvadsgrå? Tillsammans med 5 andra gråa nyanser. Börjar ni se ett mönster? De enda jag lyckades med var svart, vit, rosa och turkos.

Sen fick jag ett hysteriskt utbrott, kastade garner och tyger runt omkring mig och gick sen ut på balkongen och rökte. När jag kom in satt sambon och sorterade allt. Gullesambon. Han fick rätt på allt, jag kunde brodera, och allt var frid och fröjd.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...