11 augusti 2006

Virrigt värre

Jag är en sån där hemskt opraktisk mamma. Jag har redan lyckats glömma bort när sonen börjar i skolan igen. Lappen med datumet är kastat för länge sen, och självklart har jag glömt att skriva upp det i almanackan.

Jag glömmer också nästan alltid bort när det är dags att fixa fika att ta med till skolan. Vid såna tillfällen som naturskola, friluftsdag osv så är det 9 gånger av 10 man får skicka med honom pengar så att han kan köpa sitt eget mellis.

Har heller aldrig koll på om han har några rena strumpor eller inte, om han hängt upp handduken som låg i gympapåsen (upptäcks oftast samma morgon som det är gympa, när man ska packa om påsen, som vi glömmer ibland det också) och det har hänt mer än en gång att vi har smygit ner i tvättstugan sent, sent på kvällen, för att sonen precis andvänt sitt sista par rena kalsonger.

Visst låter jag som en drömmamma? Min son klagar dock inte. Han sa en gång att hans kompisar har mammor som alltid kommer ihåg allting, men inte har tid. Här har vi tid i massor. Tid att spela spel, läsa tiotals sidor vid läggdags, titta på film ihop, mysa, prata och allt annat som tänkas kan. Vi bakar, kramas, skrattar och älskar varandra.

Vad gör det då egentligen att jag aldrig kommer ihåg när det är gympadags, eller att fixa mellis tills nästa dag?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...