20 december 2008

Bästa mamman

Jag lovade ju ett inlägg om världens bästa mamma. Man kan lätt tro att det är mina barns mor jag ska berätta om, men det är fel. Det är min mamma som innehar titeln.

Jag är en människa som är totalt ointresserad av mode. När jag köper kläder så köper jag det som jag tycker är snyggt och bekvämt. Sista året har alla kläder man hittar i affärer varit hemska. De få plagg som varit snygga kostar därefter också. Alltså inget shopping för mig.

Det har inte varit några större problem då jag har haft ett tiotal byxor som hängt i garderoben. Sakta men säkert har antalet byxor minskat. För någon vecka sen gav mitt sista hela par jeans upp. De sprack i hela grenen, och det var bara att begrava dem. Har försökt att hitta nya, men som sagt, modet för tillfället är hemskt enligt mig, och det har varit omöjligt att hitta några byxor.

Så en dag så ringer min mor mig och säger att hon tänkte komma över efter jobbet. Och när hon kommer så har hon tre par jeans åt mig. Som ser precis ut så som jag vill att jeans ska se ut. Och inte nog med det, hon har en pappkasse proppfull med kläder åt Leo. Han har ju haft lite dåligt med kläder. Tre grejer av varje, och med småbarn så räcker det inte långt. Tvättmaskinen har gått non stop här hemma för att se till att han alltid har rena kläder att ha på sig.

Och några dagar innan det så kom hon hit med två sänglampor åt mig, ett par jeans, och ett täcke till leo istället för täcket han har nu, som är till spjälsängen. Det täcket får dock vara extratäcke, eftersom han vägrar att ha något annat täcke än det han nu använder.

Tack mamma, jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...