21 december 2008

Hopsan hejsan

Något som aldrig har hänt tidigare har nu hänt. Ni som följt bloggen ett tag vet om mina sömnproblem. Ingen medicin på kvällen, ingen sömn. Igår lät jag medvetet bli att ta mina sömntabletter för att jag skulle komma upp tidigt. Skulle köra stora julstädningen här hemma, och även hinna ner på stan för lite julklappsinköp.

Så i morse (?) när jag vaknade så låg jag och gottade mig lite i sängen och vaknade till liv. Det är skönt att göra, som omväxling till att bli väckt av två troll och det bara är att studsa upp ur sängen direkt. Kastade ett öga på klockan och trodde först att jag såg fel. Den stod på strax innan klockan två. Fattar ni, fjorton noll noll. Utan sömntabletter.

Så jag studsade upp ur sängen, superstressad. Insåg på en gång att julshoppa var ju bara att glömma, det får jag ta i morgon. Och hur skulle jag hinna med julstädningen? Det är ju massor som ska göras.

Men nu är jag i stort sett klar, det är bara att dammsuga och tvätta golv som ska göras, men det tar jag i morgon. Nu ska jag sjunka ner i soffan med en stor mugg kaffe som förhoppningsvis kan bota huvudvärken.

Och i morgon är det jag som sätter alarmet på tidig morgon, för säkerhets skull.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...