18 december 2008

Intag sängläge

Så var katastrofen ett faktum. Det var bara att höra av sig till Kim och be honom ta trollen en dag tidigare. Han slutar klockan ett idag och kommer och hämtar dem efter det. Hela hjärtat värker och det känns som om jag ska lämna bort dem för alltid, bara för att jag ber honom ta dem en dag tidigare. Fjantigt, jag vet, men jag har fortfarande inte vant mig vid att lämna bort dem.

Så efter Kim har hämtat småtrollen ska jag bädda ner mig i soffan. Rasmus ska ner på stan med farmor efter skolan på julklappsrunda. När han kommer hem blir det snabbmat till middag, orkar inte laga mat. Och tvivlar på att det är en bra idé. Det lär bli minst lika mycket virus i den maten som kryddor.

Sen är det slappa resten av kvällen som gäller, sömntablett och i säng tidigt för att förhoppningsvis vara frisk till julklappsrundan på stan med mamma i helgen.

Och på tal om mamma, hon är bara bäst. Men det får ett helt eget inlägg, för det förtjänar hon.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...