10 december 2008

Krashat luciatåg


Kim och hans flickvän kom och hämtade upp mig för att gemensamt gå till dagis och titta på småtrollens luciatåg. Maja mötte oss i dörren och var så otroligt fint som en liten lucia. Sen kom Leo, och jag hjälpte honom att byta om till pepparkaksgubbe. Sen gick trollen iväg och vi gick in satte oss i lekhallen i väntan på att luciatåget skulle starta.

Dock blev väntan väldigt kort. En av fröknarna kom och knackade mig på axeln och berättade att lilla lucian hade spytt ner både sig själv och golvet. Så det blev inget luciatåg för mig inte. Torka av skruttan, byta kläder på henne och ner i vagnen och raka vägen hem. Kim och Therese stannade kvar och tittade på pepparkaksgubben Leo, och tog med honom hem till mig efter snälla som de är.

I vanliga fall åker Maja inte vagn, stor som hon är, men idag var ett undantag. Hon var blek och darrig, och i ett sånt läge kan jag inte tvinga henne att gå.

Så inget luciatåg idag, och Rasmus luciatåg i morgon måste vi tyvärr också hoppa över.

Nu ska jag försöka få tag på lillebror för att se om han kan komma hit efter trollen har somnat så att jag kan gå och handla. Tanken var att vi skulle handlat efter luciatåget, men så blev det ju inte. Så nu finns ingenting hemma i stort sett. Leo får en matlåda från frysen till middag. Det enda ätbara som fanns hemma. Men det vore ju bra om det fanns frukost tills i morgon, och jag vill gärna också ha middag i magen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...