02 september 2011

Myndighetskull

Ja det är vad jag roat mig med de senaste dagarna.

Jag försökte få tag på min handläggare på försörjningsstöd igår, för att försöka ta reda på varför jag har fått in pengar på mitt konto. Men då var hon på kurs hela dagen och skulle vara åter idag på sin vanliga telefontid.

Jag frågade om de kunde lämna ett meddelande till henne om att ringa mig, men se det gick inte. Trots att de faktiskt ska göra det om någon frågar.

Så då ringde jag idag på den ordinarie telefontiden. Men självklart svarade hon inte, utan jag blev kopplad till växeln den här gången också. Där blev jag upplyst om att hon är där, men inte tar emot samtal idag. Jag var välkommen att ringa tillbaka på måndag.

Så då mailade jag henne och undrade varför jag hade fått en utbetalning till, och bad henne att höra av sig till mig så fort som möjligt, och lämnade även mitt telefonnummer, trots att hon redan har det. Har jag fått svar? Nej. Så nu ska jag än en gång ringa, och när jag blir kopplad till växeln ska jag kräva att de lämnar ett meddelande om att hon ringer upp mig.

Gud vad det är kul att försöka få tag på myndighetsmänniskor.

Börjar att bli lite sur nu


1 kommentar:

Linda aka Javamorsan sa...

Ja för gud förlåte att det vart viktigt liksom!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...