12 december 2008

Morgonstund har guld i mun

Leo väckte mig och sa att han behövde en tallrik. Jag trodde att han och Maja höll på att leka en lek, och sa åt honom att ta en tallrik ur den blå backen där de har alla grejer till sitt kök. Han traskade ut ur sovrummet nöjd med svaret.

Några minuter senare kom Maja in och upplyste mig om att de behövde en tallrik till, för hon hade en blå men Leo hade ingen. Jag drog på mig ett bar byxor och gick upp. Fick en liten chock när jag kom in i vardagsrummet. De hade dukat fram för frukost. På bordet stod brödkorgen, smör, ost och en macktallrik till Maja.

Varje morgon brukar Leo vilja plocka fram allt till frukosten, så allt står så långt ner som möjligt i skafferi och kyl. Så när de vaknade hade de helt enkelt plockat fram allt utan att väcka mig. Problemet var bara att i diskstället stod det bara en macktallrik, och de når inte upp till skåpet där resten finns.

Och tur är det, för hade de fått tag på allt de behövde så hade jag kommit upp till en frukostkatastrof.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...