31 januari 2009

Igår kväll satt jag och pratade på msn, när jag kände att jag började få en lätt huvudvärk. Inget konstigt med det, då jag alltid kraschar av att storhandla. Det blir för mycket för lite stresskänsliga mig.

Men huvudvärken blev värre och värre och slutade med att jag satt med tre tjocka tröjor på mig, invirad i en filt och frös och kallsvettades. Det var bara att säga god natt på msn och krypa ner i sängen. Tog boken från nattduksbordet men insåg efter bara några ord att läsa var inte att tänka på. Migrän var på väg, så det var bara att släcka lampan och försöka att slappna av och inte tänka på illamåendet.

Lyckades somna till slut, men innan kunde jag konstatera att det skulle ju inte bli någon promenad i gamla stan med Kalle, som vi planerat hela veckan. Det skulle nog inte bli någonting med Kalle alls, eftersom jag troligtvis skulle ligga med migrän hela dagen.

Men jag vaknade upp och mådde finfint. Trött som fan bara men förutom det inga större problem. Men bestämde mig för att skippa gamla stan ändå, just på grund av tröttheten. Men Kalle kommer över sen och käkar paj och umgås. Så planen för idag är att göra mig i ordning, gå och handla det som inte hittades igår när vi storhandlade (tre timmar och 2400kr fattigare), hem och röja vardagsrummet efter trollen som är hos pappa och sen kommer Kalle över. Det vankas hemmagjord annanaspaj och sen ska jag få min utväxt färgad. Massa prat och umgås, konstatera att vi återigen är bäst i världen. Det blir en bra lördag det.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...