09 februari 2009

Bleh

Idag blir en riktig skitdag. Det började i natt med att Maja kom in, som hon gör varje natt så inga problem med det. I vanliga fall somnar hon dock om på tio minuter, men inte nu. Sen hade jag problem att somna om.

Vid fyra vaknade Leo och trodde det var morgon. Det tog en hel del övertalning, och tid, att förklara för honom att det var mitt i natten. Det slutade med att han också fick komma in till mig. Och även för honom tog det tid att somna om.

Resultatet av i natt blev att jag försov mig. Vaknade en halvtimma innan vi skulle gå till dagis. Rasmus hade fixat frukost åt småtrollen. Otroligt underbart av honom, men hade varit bra om han väckt mig. Men han fick massor med beröm för att han var så snäll. Kan ju inte skälla på honom för att han bara försöker hjälpa till, även om det inte var så bra just idag. Så nu sitter jag här med morgonkaffet när vi egentligen borde sätta på oss ytterkläderna för att bege oss till dagis. Men utan kaffe kommer jag inte utanför dörren. Och Leo sitter ändå och mumsar på sin macka fortfarande så inte mycket att göra förutom att vänta på att han ska bli klar.

Kände mig lite yr när jag vaknade, och frös som en tok. Feber så klart. Och för att fortsätta på gnället så var jag så glad att jag efter storhandlingen hade en hel del pengar över. Det enda vi behövde köpa var ju mjölk. Och nu upptäckte jag att osten inte räcker en dag till, och sen hade jag ju glömt att cremé fraiche också är färskvara och behövs köpas osv osv. Och kontot visar ett saldo på 250kr. En helt omöjlig ekvation alltså.

Och i morgon tills på torsdag så är vattnet avstängt mellan klockan 10-16. Den tiden jag städar hemma. Det blir inte så lätt att städa utan vatten. Ja, idag är jag en gnällis av första rang.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...