25 februari 2009

Doesexperimentering

Tog mina 50 mg igår efter att jag hade lämnat trollen på dagis, och insåg att det var lika bra att lägga sig. Tröttheten satt fortfarande i, och inte blev det bättre av att proppa i sig mer medicin som gav tröttheten en ny knuff. Så jag körde igång sista dvdn med Numb3rs och slocknade nästan på en gång. Tror att jag kämpade tappert i två avsnitt sen var det kört. Vaknade av alarmet som sa att det var dags att gå upp och gå och hämta trollen.

Så igår kväll tog jag 100 mg, och lät bli sömntablett. Det tog evigheter att somna. När jag väl bestämt mig att gå upp och ta en tablett var klockan tre på natten och insåg att det inte skulle hålla, då det bara var tre timmar kvar tills småtrollen skulle vakna. Så ingen sömntablett för mig.

Idag är jag inte det minsta trött. Så nu kanske jag kommer in i rätt rutin med medicinen. Tar mina 50 mg efter att jag lämnat trollen, men tror inte att jag kommer att behöva lägga mig, eftersom jag är pigg nu. Igår så var jag ju dödstrött när jag gick upp. Sen tar jag mina 100 mg ikväll och en halv sömntablett för att se om jag får sova. Får jag inte det testar jag nästa kväll med 100 mg som jag ska, och en hel sömntablett.

Det är det jag inte gillar med ändrade doseringar eller nya mediciner, man får börja om från noll för att hitta ett sätt att få det att fungera på. Men jag har en bra läkare som tipsar om hur jag ska göra för att undvika att bli trött, hur jag ska dosera osv. Och som låter mig experimentera själv med när jag ska ta vilka mediciner.

Och i morgon ska jag hämta ut en ny medicin. En antideppresiv som även har visat sig fungera bra på de med adhd. Den gör det lättare att fokusera och koncentrera sig bland annat. Nackdelen var att man kan bli lite lätt rastlös av den. Så bra, då tar vi den på morgonen så kan den få bort tröttheten som blir av sömntabletterna som jag måste ta för att få någon sömn. Så att snart kanske jag kan få in en rutin på medicinen och fungera som folk om dagarna. Än så länge har det varit supertrött sova hela dagen, eller hyperenergi och springer runt som en skållad råtta.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...