24 februari 2009

Konstigt och knepigt

Fick ju minska dosen på min medicin från 250 mg till 150 mg pga att jag blev så otroligt trött, vilket är en av biverkningarna. Så trött att ibland gick det inte att väcka mig, och det funkar inte när man har småbarn hemma.

Jag ska ta 50 mg på morgonen, för att jag kanske ska vara lite nedvarvad under dagen, och 100 mg på kvällen. Har jag tur kan jag varva ner av kvällsdosen och behöver då inte en lika stor mängd sömntabletter. Men eftersom att jag hämtade ut medicinen igår, så tog jag 150 mg igår. Eftersom jag inte blev trött av dem när jag åt 200 mg, utan först när jag kom upp i 250 mg, så tänkte jag att då är det ju bara att ta en sömntablett, för annars finns det ingen chans att jag skulle kunna sova. När jag åt 200 mg så tog jag två sömntabletter varje kväll.

I går tog jag en sömntablett, och var tvungen att gå och lägga mig klockan nio, och då hade jag ändå setat och nickat till några gånger. Sov till strax efter klockan sex i morse när trollen väckte mig, och jag är fortfarande så trött att det snurrar i huvudet, och det känns lite som om jag är på väg att trilla omkull även när jag sitter ner. Så idag ska jag sova hela dagen när trollen är på dagis. Jag ska strunta i alla måsten och behöver och bara sova. Och ikväll när jag tar mina 100 mg så ska jag inte ta några sömntabletter alls.

Men jag kan inte låta bli att fascineras av hur kroppen fungerar. Det har varit många dosändringar med den här medicinen. Jag åt 200 mg och var tvungen att ta två sömntabletter för att kunna sova. Nu tog jag 150 mg, en sömntablett och har varit som en zombie sen klockan sju i går kväll. Ska bli väldigt spännande att ta 50 mg nu på morgonen. Men det gör jag inte förens jag lämnat trollen på dagis om jag skulle bli så trött som igår.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...