16 februari 2009

Heligt förbannad

En liten sak till bara som gör mig heligt förbannad. Idag avkunnades domen i Arbogarättegången. Livstidsstraff och utvisning, helt rätt. Det som gör mig så förbannad i det hela är att idag inleds även rättegången mot Piratebay. För det första är det ett slöseri med skattebetalarnas pengar.

Men det som gör mig så arg så jag kokar är skadeståndskraven i de båda fallen. I arbogafallet så får föräldrarna 100 000kr var, medans piratebay riskerar att få betala mångmiljonbelopp. Hur fan kan det vara ett mer allvarligt brott att se till att folk kan utbyta filer med varandra än att ta livet av två små oskyldiga barn, och försöka ta livet av en vuxen person? Det samhället vill jag inte vara en del i, eller låta mina barn växa upp i. Där det är ett större brott att fildela än att mörda. Alla statliga instanser i de här fallen borde skämmas, allt från åklagare, nämndemän och fan och hans mormor. Hur fan kan ni sova gott om nätterna med de värderingar ni har om hur lite ett människoliv är värt?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...