02 februari 2009

Tisdagsmöte

I morgon ska jag på möte med en samordnare på öppenteamet. Vi ska diskutera rehabpraktik. Det har kommit ett nytt projekt som verkar väldigt intressant. Den rehab som försäkringskassan höll i tillsammans med af sög rätt stort, de kunde ringa och berätta att de hade bokat ett möte som började om en timma, utan någon hänsyn till om jag kunde den tiden eller inte. Ingen som helst framförhållning. De ringde om en praktikplats, och min handläggare blev fly förbannad på mig för att jag hade urinvägsinfektion, och inte hade någon som helst möjlighet att befinna mig på andra sidan stan om 30 min.

Så det sket jag i rätt fort kan jag tala om. Att ha en menlös sysselsättning, som att stoppa skruvar i en påse och andra liknande sysselsättning ser inte jag som om det är en möjlighet för mig att komma ifrån sjukskrivningen och ut i arbetslivet.

Det här projektet verkar lite bättre. Det är invidsanpassat vad gäller var man ska vara, vilka tider osv osv. Jag ser fram emot det så pass mycket att det inte ens stör mig att jag måste gå upp klockan sju imorgon bitti när jag är barnledig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...