02 februari 2009

En bra söndag

Igår blev riktigt trevligt. Först ner på stan för att hitta present till Kalle. Det var ju lättare sagt än gjort iofs. Han önskar sig ingenting. Till slut fick jag svaret att jag kan ju köpa en grön växt. Så bra, det är inte så svårt. Om man bortser från att alla satans floristaffärer på stan är stängda på en söndag.

Så ner på Claes Ohlson. Där hittar man alltid bra grejer. Och jag hittade en liten söt blå borste, som ser ut som en gubbe, som man kan fästa vid sidan om skärmen och damma av sina elektronikprylar med. Och eftersom Kalle är tekniknerd så har han ett gäng såna prylar.

Sen hem till Kalle för fika, kramas med Ville och Heidi med den fina bebismagen. Dricka kaffe, äta bullar och vara lite social.

Sen hem till moster för att bli bjuden på mat och spela backgammon. Det var riktigt trevlig och tiden gick och jag tog bussen hem som gick 22:45. Moster opereras idag, jag håller tummarna för dig.

Sitta och slösurfa och glo lite på tv medans jag väntade på att medicinen skulle kicka in och jag skulle bli trött. Åt en bit paj med vaniljsås. Kom så småningom i säng och hade knepiga drömmar hela natten, så inte kände jag mig speciellt utvilad när jag vaknade.

Men nu, två koppar kaffe senare känns det som om jag är med i matchen igen. Funderar på att ge mig på att röja i garderoben igen. Förra gången tog jag golvet och hyllorna långt ner. Nu funderar jag på att ta överhyllorna och gå igenom alla kartoner och skit som står där. Men först frukost med müsli och youghurt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...