05 februari 2009

Torsdag here I come


Äntligen är det torsdag. Om bara några timmar ska jag gå till dagis och hämta hem mina småtroll efter att de varit hos pappa. Och hela kroppen värker av längtan. Som alltid så är det nog väldigt trötta barn jag får hem, men det gör inget. De kommer hem i alla fall.

Igår var jag över till Kalle. Vi drack kaffe och mumsade på överblivet födelsedagsfika. Lite senare blev vi upphämtade av Ville med dotter för att åka och titta på hus. Kalle och jag lekte familjen Svensson och tittade in i varje rum och pratade om våra låtsasbarn Malte och Agnes. Man måste inte vara vuxen jämt. :)

Sen tillbaka hem till Kalle för mer kaffe och födelsedagsfika. Jag satt under ett täcke i fåtöljen och kände mig som hemma. Igår var en bra dag. Men idag bli ännu bättre, för idag kommer småtrollen hem.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...