03 maj 2009




Konstigt nog så är det så mycket svårare att blogga när man mår bra, allt flyter på och det värsta som kan hända är att nagellacket börjar att flaga efter bara någon dag när det på flaskan står att det ska hålla sju dagar.

Leo är lite tvärt om har jag kommit på. Vanliga ungar kastar i sig lunchen när de vet att det vankas godis efter. Inte Leo inte. Han kan utan problem ta upp till en timma på sig. Vilket gör att det tar evigheter innan jag kan sätta dem framför en film med det kvarvarande lördagsgodiset medans jag röjer i ordning köket.

Därför hann vi bara vara ute en halvtimma idag. En halvtimma full med bus i lekparken på gården bredvid våran. Vi har inte varit där förens igår, men den blev snabbt ungarnas favorit. Fast idag gick största tiden åt till att plocka maskrosor så att jag kunde göra kransar. Och en bunt fick följa med hem också, och pryder nu stolt köksbordet. Det tog dem evigheter att plocka, för varje blomma skulle noggrant undersökas så att den var fin nog för mamma. Och mitt hjärta bultar varmt och starkt varje gång jag tittar ut i köket från datastolen och ser buketten de la ner så mycket möda på.

Och det här var nog utan tvekan det mest tråkiga inlägg jag skrivit någonsin. Jag älskar att må bra, jag älskar känslan av att vakna på morgonen och det känns helt ok, istället för att önska att man aldrig skulle vakna mer. Men det var fan så mycket lättare att skriva när jag mår pest.

Jaja, i morgon börjar nya livet. Slutrökt till att börja med. Behöver bra tips på vad man kan göra när man blir röksugen, för jag blir verkligen hemsk. Sen ska jag ju komma igång med träningen och sluta med allt gott och onyttigt, och istället köra på det som är gott och nyttigt. Jag börjar ångra att jag ens tänkte tanken på att ge mig in på det här.

Sen börjar jag tröttna rejält på att vara singel. Men vart fan träffar man folk? Det enda jag inte provat är nätdejting. Hmmm, kanske borde testa det enbart för att ha något att skriva om. För jag antar att det finns en hel del skumma typer där.

Nu ska jag njuta av att småtrollen sover, jag har en rykande mugg med kaffe här, Gossip Girl börjar precis och sen ska sonen och jag kolla på wwe superstars.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...