04 maj 2009

Dag 1


Första dagen på nya livet. Det suger rejält. Jag börjar med att försova mig. Och jo, det har säkert med nya livet att göra. Istället för att glida upp klockan sju som alltid så sover jag till strax innan åtta och vaknar och känner mig stressad innan jag ens kommit ur sängen.

Studsar upp ur sängen och fixar kaffe. Rasmus har varit snäll och gett småtrollen frukost, müsli och mjölk. Maja har underlägg, inte Leo. Det är mjölk och müsli över hela köksbordet. Går till spisen och för att röka morgonciggen under fläkten. Det finns inga morgoncigg, nya livet börjar ju idag.

Om 30 minuter ska vi ut genom dörren och gå till dagis. Leo sitter fortfarande och äter frukost, sen lär det ta sin lilla tid att sanera köket efter honom. Det kändes lite overkill att lägga fram ett underlägg när han redan grisat ner. Jag hatar nya livet.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...