17 december 2009

Stora problem kräver små lösningar

I ungefär två timmar nu har jag blivit slussad runt bland olika personer hos supporten för att försöka förstå varför jag inte kan skicka mail från mobilen. Alla inställningar har varit rätt men det har ändå inte fungerat. Till slut blev jag så arg att jag nästan slängde mobilen i väggen alternativt sälja min kropp för att ha råd med en ny mobil eller en kombination av båda alternativen.

Sen satt jag och fibblade runt och upptäckte vad felet var.

Supporten förutsatte att eftersom jag kan surfa så är wapinställningarna som de ska. Men det de inte tänkte på är att det är olika inställningar för olika mobiler. Och på min mobil, som jag för övrigt älskar igen, så måste man göra en separat inställning för mailen. Vilket jag gjorde. Vilket resulterade i att det nu funkar och att jag sitter och skriver det här i soffan, på mobilen. Undrar om man samtidigt skulle maila in en arbetsansökan till supporten för de verkar behöva mig där.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...