21 februari 2010

Dr. Jekyl och Mr. Hyde


Jag vet inte vad det tagit åt Leo. På dagarna är han världens gosigaste kille. Men när det är läggdags blir han som en helt annan. Han ska inte godnattkissa, och när han väl gjort det ska han varken torka sig, spola eller tvätta händerna. När han klär av sig så kastar han kläderna över hela vardagsrummet och likadant när han hämtat pyjamasen, då flyger den också genom hela rummet innan han klär på sig den. Läggningen tar dubbelt så lång tid enbart pga att jag måste tjafsa med honom om allt. Det enda som faktiskt flyter på bra är tandborstningen, det som andra oftast har problem med.

Ikväll fick jag nog och upplyste honom om att för varje kväll han bråkar och jag måste tjafsa med honom så kommer jag att ta tillbaka en veckopeng. (Han och Maja får en guldtia varje lördag de är här att stoppa i sparbössorna.) Jag räknar med att de första kvällarna så kommer jag att få plocka en tia ur sparbössan innan han lär sig att jag faktiskt menar allvar. Men efter det kommer jag nog bara behöva nämna ordet veckopeng för att han ska göra som man säger åt honom.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...