15 februari 2010

finfin muff

Jaha, så var man hemma från min kära gynekolog. Han pillade och petade och konstaterade att det var en prima muff. Dock så upplyste han mig om att om det inte är något synligt fysiskt fel så är det väldigt sällan man upptäcker orsaken till varför man får urinvägsinfektion av sex. Men istället för antibiotika så fick jag något sexpiller som han kallade det som jag helst ska ta före sex. Men han konstaterade också att det är ju väldigt lätt att glömma det då för man har annat att tänka på. Så jag kan ta det efter också. Det är inte antibiotika utan något som gör det svårare för de elaka bakterierna att få fäste.

Sen bytte han ut mina p-piller också eftersom jag på sista tiden får mellanblödningar av sex också. Fan jag får ju bara en massa hemskheter av sex konstaterade jag nu.

Och så rekommenderade han att jag tog kontakt med vårdcentralen för att göra en njurröntken, för i sällsynta fall kan det vara ett fel på njurarna som gör att man får urinvägsinfektion.

Så slutresultatet blev två nya mediciner och insikten att jag nog alltid kommer att få äta något i förebyggande syfte för att inte få urinvägsinfektion när jag har sex. För avhållsamhet är ju inget vi kommer att köra på här hemma.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...