01 februari 2010

Namnlös

Nu är det sådär jobbigt igen. Jag skulle behöva prata med Inttu om pengar men är helt värdelös på att göra det. Hela magen knyter sig och jag får inte fram ett ord.

De första månaderna när vi åkte och storhandlade så gick det på drygt 2000kr så vi kom överens om att han skulle föra över 1200kr till mig varje månad. Bra så och vi gick runt varje månad utan problem.

De senaste gångerna så har det dock gått på över 3000kr. Jag har 100kr kvar på kontot att leva på och dessutom en räkning på 140kr som jag inte har någon aning om hur jag ska kunna betala.

Så jag skulle alltså behöva prata med honom om det här. Och jag ser två alternativ på hur vi ska göra. Antingen att han för över 1500kr varje månad vilket skulle göra att vissa månader betalar han mer än hälften och vissa månader mindre. Eller att istället för att han för över pengar innan vi åker och storhandlar så gör han det efter att vi varit och handlat och för då över halva summan av vad det gick på. Jag tycker att båda lösningarna är bra så det är ju upp till honom hur vi ska göra. Jag ska bara samla tillräckligt mycket mod för att prata med honom om det här för jag avskyr verkligen att diskutera pengar trots att jag vet att han skulle förstå. Ibland är jag verkligen en liten fegis.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...