31 januari 2010

Söndagsmums

Det här är en av de saker jag roat mig med idag. Frysen börjar eka tomt på allt hembakat förutom matbröd. Om Karro ska vara hemma idag så kanske jag tar med en påse och går över till henne en stund. Om jag inte somnar av Lyrican som jag gjorde igår.

TIGERMUFFINS

200g smör
4dl socker
5ägg
4dl vetemjöl
2tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
2dl mjölk
2-3msk kakao

Rör smör och socker poröst. Rör ner ett ägg i taget. Rör i resten av ingredienserna. Blanda ner kakaon i hälften av smeten. Häll först den ljusa smeten i muffinsformarna och sedan den mörka. Rör om lite så att de blir marmorerade. Grädda i ca 15 minuter på 200 grader.

1 kommentar:

Heidi sa...

Har också gjort såna nu. Fick lite assistans av Elias så det gick sådär. Kakao över halva golvet och ett dl mått ner i smeten men annars var det rätt lugnt :-) Blir gott kvällsfika ikväll!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...