22 juli 2006

Full fart

Jaha ja, igår var vi på konstert. Det vi gick dit för, mamma och jag var för att se Smokie, för tredje gången. Hej och hå vad vi rockade, mamsen och jag. Vi sjöng högt till varje låt, vi dansade, klappade i händerna och betedde oss som kändiskåta fjortisar (enligt min bror). Trots att Smokie, som vanligt, blev sågade av kritikerna, så var det full fart på publiken.

Sen spelade Status Qou, dom är så där. Roligast att se var basisten, som levde helt i sin egen värld, och ena gitarristen, som levde i samma värld som basisten. Basisten kunde sluta spela mitt i en låt och bara stå och dumflina åt ingenting. Gitarristen stod i evigheter och tittade förälskat på en högtalare mitt i en låt. Men som kära mor sa: Ska man orka rocka i över 40 år så måste det väl till kemiska substanser. Sångaren är äldre än min mormor, och han rockar som bara den. Min mormor, som är fem år yngre än vad han är, lever på gränsen till döden. Vad skrämmande den tanken är.

Kul hade vi i alla fall, mamsen och jag. Efter konserten så gick mamma och träffade sin lilla snutt på krogen, och jag promenerade hem till familjen. Det blev puss och kram och en pizza, sen blev det sömn. Får se om jag ska med på Winnerbäck och hovet i augusti. Trots att jag mår relativt bra nu, så är det fortfarande jobbigt och nära till ångest med stora folksamlingar.

Nu diska, sen grilla. Mums.
Vi syns senare darlings.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...