01 mars 2010

Happy fucking birthday

För tillfället är jag lite sur. Inttu fyller på lördag så jag håller på att baka som en tok. Sen fick jag veta sent på eftermiddagen idag att hans mamma skulle inte baka bullar, så då måste jag göra det i morgon och flytta runt mina planer för i morgon. Trots att jag bad honom säga till så fort han visste om hon skulle baka eller om jag skulle göra det.

Samtidigt håller jag på att tvättar, i åtta timmar. Och så bakar jag varje ledig sekund. Jag har setat ner i en halvtimma idag och det var när jag var hos Karro för en snabb fika medans jag tvättade och väntade på att få köra igång nästa maskin. Thats it. Det är allt jag setat idag.

Sen har jag tvättat, bakat och städat. Då bestämmer sig Inttu för att han ska gå hem till sin mamma och pappa för han känner sig i vägen. Hur han nu kan göra det när han bara setat framför datorn och man fått be honom flera gånger att göra nånting för att man själv gör fyra saker samtidigt. Så då lämnar han mig bara här att ta allt. Jag sliter som ett djur här för att ge honom en bra födelsedag och jag får inte ens ett tack för det utan han blir sur och grinig och går.
Om han kommer tillbaka idag? Jag vet inte och jag bryr mig inte.

När jag hämtat upp sista tvätten ska jag fixa lite mat, det blir till att värma en matlåda, och sen ska jag tillbringa kvällen i soffan med att glo på film. Och det skulle inte störa mig det minsta om det bara var jag i soffan ikväll.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...