04 mars 2010

Surar bäst som Surar sist

När jag bakade dumlemuffins så blev det några dumle kvar, och eftersom att jag vet vilken gottegris Inttu är så sa jag åt honom att inte äta upp alla utan spara några åt mig.

Någon dag senare skulle jag ta några dumle, och de var slut. På botten av påsen låg det några daimkulor och skräpade. Så jag sa åt honom att eftersom han ändå åt upp alla dumle så kunde han ge fan i daimkulorna.

Så ikväll så stod jag och tittade in i skafferiet men inte såg jag nån påse. Och det var inte så konstigt eftersom att Inttu hade ätit upp alla. Så jag surade till. Och då måste självklart Inttu bli sur. Och inte bara sur utan han måste givetvis bli mer sur än jag var. Så han demonstrerade det på ett väldigt vuxet och moget sätt genom att gå och lägga, innan klockan var halv nio på kvällen. Jag fick bita ihop ordentligt för att inte börja skratta hysteriskt när han sa att han skulle gå och lägga sig.

Fast nu kan jag titta på vad jag vill resten av kvällen. Jag är drottning över fjärrkontrollen ikväll. Hoppas att ni har en bra kväll och tar hand om varandra.

Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...