02 juni 2010

Bleh

Det är verkligen inte min dag i dag tydligen.

Först upptäckte jag att jag var tvungen att tvätta och torka tre maskiner med tvätt för att få ihop något att sätta på mig.

Sen skulle jag beställa tv via Com Hem, men då skulle jag få göra en förskottsinbetalning på 1882kr. Vilket gör att jag får gå tillbaka till BBB men med lite andra val än jag har nu. Slutresultatet blir att jag har exakt samma sak som det jag sa upp, förutom lite andra tv-kanaler till ett något billigare pris.

När jag skulle gå och slänga in tredje maskinen i torktumlaren upptäckte jag att jag minsann glömt att starta maskinen. Så nu är det ytterligare två timmar kvar innan jag kan ta en dusch.

När jag väl ringer bredbandsbolaget så visar det sig att de för det första bara har fasta paket att välja mellan. Man kan alltså inte plocka vilka kanaler man vill. Man kan inte heller ha det i flera rum, eftersom det bara är ett kort per hushåll. För det andra är det inte utbyggt än för det kanalpaket jag ville ha. Det skulle varit klart den sista Maj, men det dröjer ytterligare någon vecka. Dock var tjejen på kundservice supertrevlig och sa att hon skulle ringa upp mig så fort det var klart och fixa det åt mig. Och skulle det mot all förmodan inte vara klart tills min uppsägningstid gick ut så skulle hon förlänga det med en månad i taget tills det paket jag hade gick att få på den här adressen.

Och inte hinner jag baka nytt bröd idag heller. Utan får göra det i morgon, när jag även ska iväg och köpa en cykel. Jag vill just för tillfället bara gå och gömma mig. Vilket jag inte kan för nu ska jag vika tvätt, sen har jag lite annat att fixa och dona med. Sen ner i tvättstugan och köra igång en ny maskin och den som är i nu ska äntligen in i torktumlaren. Sen ytterligare en timma och sen kan jag plocka upp den torra tvätten och äntligen gå in och duscha. Fy fan vad glad jag kommer att vara när det äntligen är kväll, trollen ligger i sina sängar och jag kan krascha i soffan.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...