02 juni 2010

Ja men sjävklart

När vi beställde tobak den 20e Maj så var hylsorna tillfälligt slut. Inttu sa då att han skulle åka till nån kiosk där de hade billiga hylsor. Men hela tiden så skjuter han upp det. En gång så åkte han till ICA och köpte en förpackning med hylsor för dubbelt så mycket som det kostar i kiosken han kände till. När den förpackningen var slut så åkte han hem och hämta några därifrån, som var så ihopknölade att man kunde trott att han hade stoppat dem i fickan, och gick knappt att rulla med. När de var slut så åkte han åter igen till ICA för han orkade ju inte åka till kiosken, vilken för övrigt ligger ungefär lika långt bort som kiosken gör.

Så idag frågade jag när han skulle åka och köpa hylsor. Och fick till svar att vi har ju en förpackning så det var ju ingen brådska. Och jag sa att jo, nu har det gått två veckor sen han sa att han skulle fixa det så nu får han faktiskt se till att få arslet ur vagnen. Och att jag gärna vill att det ska finnas hylsor hemma när de vi har tar slut, så att jag slipper att åter igen köpa ett paket cigg vilket jag fick göra igår för att hylsorna var slut.

Plus att jag börjar bli väldigt trött på hans förmåga att skjuta upp allt för att han hellre ligger i soffan när han gjort det mest nödvändiga och så får jag gå och tjata vilket leder till att jag blir irriterad. Och det suger att vakna på morgonen och vara på skitbra humör och det slutar med att jag får agera värsta tjatkärringen för att saker ska bli gjort och så går jag bara runt och är irriterad.

Och herremingud vad sur han blev. På mig så klart. För det är ju givet att på nåt sätt är det här ju mitt fel. Så att så fort jag ser grisar flyga utanför fönstret kommer jag att komma på hur det kan vara mitt fel att på två veckor har han inte hunnit cykla bort och köpa det han sa att han skulle köpa men hela tiden skjuter upp.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,


1 kommentar:

Din son sa...

Han kanske hade hylsorna i fickan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...